fotografia nieruchomości

Fotografia nieruchomości – istota i funkcje

Fotografia nieruchomości – istota i funkcje. Oddzielną dziedziną fotografii jest fotografia nieruchomości. Nie powinny być to jednak zwykłe zdjęcia wykonywane telefonem komórkowym lub przypadkowym aparatem, zwłaszcza przez osoby niemające doświadczenia w tym temacie.

Marketing w fotografii nieruchomości

Fotografia nieruchomości dla każdego! Sprawdź tutaj!

Profesjonalna fotografia nieruchomości z marketingowego punktu widzenia jest wizytówką firmy zajmującej się obrotem nieruchomościami: domów, mieszkań czy lokali użytkowych. Fotografia nieruchomości to bardzo wymagająca dziedzina fotografii. Zdjęcia nieruchomości powinny przede wszystkim:

  • przykuwać uwagę potencjalnych klientów,
  • zwiększać sprzedaż lub wynajem,
  • skutecznie podnosić wartość oferowanej nieruchomości,
  • podnosić profesjonalizm wizerunku firmy.

Istotą skuteczności działania firm zajmujących się handlem nieruchomościami są wysokiej jakości zdjęcia, dlatego ich wykonanie należy powierzyć profesjonalnemu fotografowi.

Co charakteryzuje fotografię nieruchomościami?

Zdjęcia nieruchomości powinny pokazywać jak najbardziej pozytywne aspekty nieruchomości. Skuteczna fotografia nieruchomości to niewątpliwie odpowiedni sprzęt fotograficzny, a także wiedza fotografa. Sprzęt fotograficzny powinien umożliwić wykonywanie zdjęć nawet w ciemnych pomieszczeniach oraz kadrować szeroko, aby ująć jak najwięcej przestrzeni, jednak nie zaleca się używania obiektywów typu fisheye, aby nie dopuścić do powstawania zbyt dużych zniekształceń na zdjęciach. Fotografia nieruchomości zwraca uwagę na właściwe piony i poziomy.

Od fotografa nieruchomości należy oczekiwać w szczególności:

  • umiejętności panowania nad światłem,
  • posiadania lamp błyskowych,
  • umiejętności retuszu zdjęć fotografowanych nieruchomości,
  • wysokiego poczucia estetyki.

Fotografia nieruchomości powinna skupiać się na uporządkowanych wnętrzach z dbałością o detale. Bardzo istotne są przemyślane aranżacje pomieszczeń, gdyż to zapewni lepszy odbiór zdjęć. Takie dodatki jak świeże kwiaty i rośliny doniczkowe, odpowiednio dobrane kolorystycznie narzuty, pledy, ręczniki pozwolą podnieść wizerunek oferty.

W fotografii nieruchomości trzeba mieć na uwadze, że zdjęcia nie mogą prowadzać w błąd, ani oszukiwać odbiorców.